Popularne posty

Top 10: Ulubione serie książek

Postanowiłam, że raz na jakiś czas będę wrzucać luźny post, który i tak będzie dotyczyć książek. Top 10 to ciekawy pomysł i mam już kilka kolejnych notek w planach, wiem już co w nich będzie się znajdować. Dziś jednak zapoznacie się z Top 10 moich ulubionych serii książek. Jest to najszerszy zakres, jaki planuję. Możliwe, że za kilka miesięcy post będzie aktualizowany. Dodam także, że serie umieszczone są w losowej kolejności, ponieważ każda na swój specyficzny sposób przypadła mi do gustu i nie umiem wybrać jednej, ulubionej. Z książkami będzie łatwiej ;)

Trylogia Czarnego Maga / Trylogia Zdrajcy

 Ogólnie cała seria o Kyralii. Szczerze przyznam, że bardziej do gustu  przypadła mi Trylogia Czarnego Maga. Ale Trylogia Zdrajcy nie jest zła. Także ją lubię. Pierwsza przypadła mi bardziej do gustu ze względu na Akkarina, którego naprawdę uwielbiam.

Dary Anioła

To chyba pierwsza seria książek, która przypadła mi w takim stopniu do gustu. Jednak moje ulubione części kończą się na Mieście Szkła, które zamyka początkową trylogię. Dalej w głównej mierze czytałam dla mojego ulubionego bohatera - Jace'a. Cała seria jest jednak cudowna. Kocham świat Nocnych Łowców.

Harry Potter

Harry Potter to bezkonkurencyjny ulubieniec. Serię tych książek przeczytałam na początku - to dzięki J.K. Rowling zaczęłam czytać. Wiele scen, które mnie wzruszyły i rozbawiły znajduje się w tej serii. 

Pamiętniki Wampirów 
Pamiętniki Wampirów czytałam naprawdę wieki temu. Nie doczytałam serii do końca, jednak to co przeczytałam bardzo mi się podobało i dalej mi się podoba. Prawdopodobnie niedługo znów sięgnę po te książki.

Igrzyska Śmierci
Igrzyska przeczytałam najszybciej. Historia mnie urzekła, nie jest to seria w stylu tych poprzednich. Bardzo się od nich różni, jednak dalej mnie przyciąga. Daje naprawdę dużo do myślenia. 

Trylogia Czasu
Książki czytałam dawno temu, co prawda nie ma ich recenzji, jednak nad nimi pracuję, więc powinny niedługo się pojawić. Seria ciekawa, takie lekkie czytadło na wieczory :)

Upadli
Dawno, bardzo dawno temu czytałam serię. Nie dokończyłam jej, więc muszę dokupić brakujące tomy i zapoznać się z resztą historii. Okładki są cudowne, widziałam resztę zdjęć z sesji, magia <3

Dom Nocy
 Dom Nocy także czytałam bardzo, bardzo dawno temu. Fabuła okej, motyw przewodni - wampiry, czyli coś, co mi się podoba. Seria ciekawa, muszę dokończyć ją czytać :)

Wojna Czarownic
Także czytana dawno, dawno temu. Odbiega lekko od książek przedstawionych wcześniej w zestawieniu. Za pierwszy, czytaniem wydawała mi się dziwna, jednak za drugim razem polubiłam te książki. Osobom, które nie czytały naprawdę polecam lekturę.

Błękitnokrwiści
 Błękitnokrwiści to także dość dawno temu czytana seria, jednak zapadła mi ona w pamięć. Troszkę historii wkradło się do fabuły książki. Okładki są śliczne, ogólnie seria Melisy ma śliczną oprawę graficzną, a to dla mnie naprawdę się liczy.

To moje zestawienie 10 ulubionych serii książek. Już niedługo pojawią się zapowiedzi a następnie recenzja czegoś innego. A jakie serie podobają się wam najbardziej? U mnie króluje fantastyka, co widać. W komentarzach zostawiajcie swoje zestawienia :)

1 komentarz:

  1. Z wymienionych przez Ciebie serii to uwielbiam Igrzyska oczywiście! Do Domu Nocy mam sentyment.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Chwila dla książki , Blogger