Popularne posty

Gildia Magów - Trudi Canavan

 
Autor: Trudi Canavan
Tytuł: Gildia Magów
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 520

Gildia Magów to pierwszy tom znakomitej nowej trylogii fantasy, skrzącej się od magii, akcji i przygód. Co roku magowie z Imardinu gromadzą się, by oczyścić ulice z włóczęgów, uliczników i żebraków. Mistrzowie magicznych dyscyplin są przekonani, że nikt nie zdoła im się przeciwstawić, ich tarcza ochronna nie jest jednak tak nieprzenikniona jak im się wydaje. Kiedy bowiem tłum bezdomnych opuszcza miasto, młoda dziewczyna, wściekła na traktowanie jej rodziny i przyjaciół, ciska w tarczę kamieniem - wkładając w cios całą swoją złość. Ku zaskoczeniu wszystkich świadków kamień przenika przez barierę i ogłusza jednego z magów. Coś takiego jest nie do pomyślenia. Oto spełnił się najgorszy sen Gildii: w mieście przebywa nieszkolona magiczka. Trzeba ją znaleźć - i to szybko, zanim jej moc wyrwie się spod kontroli, niszcząc zarówno ją, jak i miasto.


Książka opowiada historię nastolatki ze slumsów, która posiada talent magiczny. Podczas corocznej Czystki się o tym dowiaduje. Gdy kamień rzucony przez nią kamień przebija tarczę magów. wydarzeniu chcą ją złapać. Gdy w końcu to im się udaje dziewczyna niszczy kawałek slumsów. W Gildii zostaje nauczona kontroli nad własną mocą.

Powiem szczerze, że ta książka na początku nie wydawała mi się ciekawa. Zrobiła się interesująca, gdy Sonea poszła pod opiekę Złodziei. Poszukiwania przez magów pisane z ich punktu widzenia były troszkę nudne. Podobało mi się z punktu widzenia Dannyla, gdy negocjował ze Złodziejami. Początek czytałam dość długo. Pierwsze rozdziały dla niektórych są nudne, dla niektórych nie. Dla mnie tak pół na pół. Ostatnie rozdziały pierwszej części były najlepsze. Szybko je przeczytałam. Drugą część pochłonęłam w około 6-7 godzin licząc razem. To jak na moje tempo czytania jest szybko (w czytaniu robię krótkie przerwy ze względu na wadę wzroku). Dziś rano zostało mi około 150 stron. Przeczytałam to w półtorej godziny. Dla mnie to szybko zważywszy, że moja kocica co parę minut przeszkadzała mi w czytaniu.  Do książki podeszłam niechętnie jak do każdego nowego tytułu. Jednakże po przeczytaniu pierwszej części staje się jedną z moich ulubionych części.

Książkę polecam wszystkim fanom książek o czarodziejach, książek przygodowych oraz fantasy. Jest ciekawa a uroku dodaje jej wymyślony świat. Opisy miejsc nie są najgorsze. Przedstawiony jest tu drugi stereotyp maga. Książkę polecam. Podobno następne części są coraz lepsze.

Daję jej 7/10

Przy okazji. Zapraszam :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Chwila dla książki , Blogger