Popularne posty

Książki, które muszę mieć #8

Dawno nie dodawałam notatki z tej "serii". Dziś jakoś tak mnie natchnęło i przepatrzyłam nowości na marzec i kwiecień (pierwsza połowa).
Ostatnio mam mało czasu. W rekolekcje pogodziłam się z moim kolegą, z którym skłócona byłam około miesiąc. Nie powiem, że ta zgoda bardzo poprawiła mój nastrój. Dodatkowo jutro piszę olimpusa z angielskiego a naprawdę, nie czuję się za bardzo przygotowana. Dlatego postanowiłam się dziś zrelaksować i dodać to małe zestawienie.
Ale mniejsza o to. Poniżej wszystkie książki, które chciałabym mieć, przeczytać. Pojawiają się także moje komentarze do nich pisane kursywą.

05.04.13
Tytuł: Przysięga Smoka - Opowieść z cyklu Dom Nocy
Autor: P.C. and Kristin Cast
Wydawnictwo: Książnica
Opis wydawnictwa:"Przysięga Smoka" jest historią jednego z bohaterów cyklu - Smoka Lankforda.
Zanim Bryan Lankford przybrał imię Smoka i został mistrzem szermierki, był zwykłym adeptem w Domu Nocy: młodym, niezwykle utalentowanym i... zakochanym. Jednak popełnił błąd, który wiele go kosztował.
Przysięga Smoka to opowieść o gorącej miłości i obietnicy, która na zawsze odmieni życie Lankforda oraz wpłynie na losy Zoey i jej przyjaciół.





Lubię serię Dom Nocy, więc logiczne jest to, że chcę przeczytać dodatek, nawet o Smoku. Bardziej interesowałaby mnie historia Erika. Wszystko z jego punktu widzenia byłoby fajne...

 05.04.13
Tytuł: Niewinna
Autor: Taylor Stevens
Wydawnictwo: Rebis
Opis wydawnictwa: Przed ośmioma laty małą Hannę uprowadzono ze szkoły prosto do zamkniętego świata Wybranych. Od tamtej pory sprzymierzeńcy ich przywódcy - Proroka - ukrywają dziewczynkę i chronią jej porywacza. Grupa młodych ludzi, którym udało się wyrwać z sekty, dowiaduje się, gdzie jest Hanna, i zwraca do Vanessy Munroe po pomoc...
Sekta - niszczy, zniewala, izoluje i nigdy nie zapomina...
Po raz kolejny Taylor Stevens po mistrzowsku tka akcję błyskotliwego, pełnego napięcia thrillera, który czyta się jednym tchem.



Nie wiem co mi się tu podoba najbardziej. Chyba całokształt. A okładka jest wprost świetna.

30.03.13
Tytuł: Piasek
Autor: Piotr Nesterowicz
Wydawnictwo: Novae Res
Opis wydawnictwa: "Piasek" to powieść fantasy, z zapadającymi w pamięć bohaterami, bogata w intrygi, klimatyczna. Żywe bóstwo pustyni - jak o miejscu, gdzie żyją i z którym walczą, mówią bohaterowie książki - jest tu organizmem tajemniczym niby Solaris Lema, choć inaczej, bardziej pierwotnie groźnym.
Barwnej, dynamicznej akcji w tej powieści towarzyszą błyskotliwe dialogi, a wątki polityczne znakomicie łączą się z,wątkami osobistymi. Nie da się ukryć, że pod piórem Nesterowicza powstała historia pełna, mogąca zadowolić zarówno czytelnika szukającego akcji i przygody, jak również takiego, który lubi smakować zdania, opisy, i gotów jest poczuć żar bijący od Mutahariki. "Piasek" ma taki potencjał, że najlepiej byłoby, gdyby Piotr Nesterowicz już pisał dalszy ciąg tej historii. ~ Jakub Winiarski, pisarz, krytyk, redaktor naczelny Nowej Fantastyki
i kwartalnika Fantastyka Wydanie Specjalne.

Co z tego, że polski autor? Po książce pani Karoliny Wojdy zacznę czytać polskich autorów. Aha. Okładka jest świetna!

25.04.13
Tytuł: Cienie w Mroku
Autor: Michelle Paver
Wydawnictwo: W.A.B.
Opis wydawnictwa: Tu nie ma zmierzchu ani świtu. Czas stracił znaczenie. Opuściliśmy świat rzeczywisty i wkroczyliśmy do krainy snów.
Jest ich pięciu. Gruby Algie, ciemnowłosy Hugo, Teddy z wyłupiastymi oczyma, przystojny Gus i ubogi Jack, który musiał pożegnać się z marzeniami o zostaniu fizykiem na rzecz pracy w fabryce papeterii. W lipcu 1937 roku postanawiają wyruszyć w roczną wyprawę badawczą na Spitsbergen. Dla Jacka to ostatnia szansa, by zrobić coś z beznadziejnym życiem. Wyprawę od początku prześladuje pech i do spokojnej zatoczki Gruhunken dociera tylko on wraz z Gusem i Algiem. Stary kapitan odradza im zakładanie obozu w tym miejscu, ale ignorują jego ostrzeżenia. Gdy słońce po raz ostatni wzejdzie nad horyzontem i rozpocznie się długa noc polarna, Jack zostanie zupełnie sam. Jego całym światem staną się arktyczne przestrzenie, trzeszczący lód i przytłaczająca cisza. Coś kryje się w mroku. Coś złego. Coś, co nie jest tylko wytworem jego wyobraźni.


Okładka, opis, opnie na stronach - to mnie przekonuje.


Na zakończenie coś, co pokochałam w tamtym tygodniu (równo tydzień temu). Myślę, że będę to kochać ciągle. Non stop o tym myślę. Mowa o anime Vampire Knight. Nie mogę uwierzyć, że jutro obejrzę ostatnie 4 odcinki. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać kiedyś mangę i pokochać to jeszcze mocniej.

8 komentarzy:

  1. Ja już sobie duet pisarski Cast odpuściłam ;) Ale Piaski wyglądają świetnie, a do tej pory nie chciało mi się przeczytać opisu tej książki:> Powodzenia w realizacji planów zakupowych^^

    OdpowiedzUsuń
  2. "Piasek" i "Cienie w mroku" brzmią ciekawie ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przysięga smoka" i "Niewinna" się bardzo ciekawie zapowiadają xx
    Pozdrawiam,
    http://mojswiat-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie muszę przeczytać "Przebudzoną", a potem "Przeznaczoną". Lubię Dom Nocy, ale póki co historię Smoka chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie, z wymienionych przez Ciebie książek, interesuje mnie jedynie "Niewinna" :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka ciekawych tytulow zaprezentowalas i chetnie tez je przeczytam ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chcę mieć "Przysięgę smoka", przeczytałam Dom Nocy i wszystkie części bardzo mi się podobały. :) Reszta też wygląda dobrze, chyba sie skuszę. :)

    Nominowałam Twojego bloga do Liebster Awards, szczegóły znajdziesz tutaj: http://books-pal.blogspot.com/2013/03/liebster-award.html#more :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam ludzi, który lubią "Dom Nocy". Uwielbiam wampirzą tematykę, ale ta seria to dla mnie dno. ;]

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Chwila dla książki , Blogger