Popularne posty

Wiem co myślisz. Sekret czytania w myślach - Thorsten Havener

Tytuł: Wiem co myślisz. Sekret czytania w myślach
Autor: Thorsten Havener
Seria: -
Tom: -
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Ilość stron: 208
Opis wydawnictwa: Czytanie w myślach jest niezwykle intrygujące. To umiejętność, której możesz teraz sam się nauczyć dzięki książce Thorstena Havenera. Autor potrafi bez trudu odczytać to o czym w danym momencie myślą inni. On wie i widzi rzeczy, których inni się nawet nie domyślają. To prawdziwy sztukmistrz, artysta, prezentujący swoje niezwykłe umiejętności w zapierających dech widowiskach. Występuje w wielu programach telewizyjnych i radiowych. Prowadzi także pokazy na żywo z udziałem publiczności. Teraz w swojej pierwszej na polskim rynku książce, przedstawia najważniejsze techniki rozszyfrowywania ludzkiego umysłu. Pokazuje, że czytanie w myślach jest możliwe także bez posiadania nadprzyrodzonych zdolności czy umiejętności jasnowidzenia. Prezentuje listę swoich instrumentów mentalnych oraz tłumaczy za pomocą licznych eksperymentów, praktycznych ćwiczeń, jak ich używać w życiu codziennym. Wyjaśnia jak ważne jest dokładne obserwowanie swojego rozmówcy. Gesty, mimika i mowa ciała każdego człowieka spowodują, że to, o czym myśli stanie się dla Ciebie widoczne bez wypowiadania przez niego jakichkolwiek słów.

Nie znam osoby, która nigdy nie marzyła o czytaniu w myślach. Tak naprawdę każdy z nas chciałby opanować tą przydatną umiejętność. Sama często oglądam program Mindfreak, gdzie Criss Angel prezentuje swoje umiejętności iluzjonistyczne. Bardzo często czyta ludziom w myślach. Zawsze w mojej głowie pojawia się pytanie „jak on to robi?”. Muszę przyznać, że Thorsten Havener w swojej książce „Wiem co myślisz” pokazał mi, jak mogę choć w małym stopniu odgadnąć myśli innych. 
 
„Wiem co myślisz: Sekrety czytania w myślach” nie opisuje wprost, techniki czytania w myślach. Jeden z najlepszych iluzjonistów świata odkrywa przed nami swoją historię, to, dlaczego zainteresował się magią. Pokazuje sztuczki, które wprawią naszych znajomych w zachwyt, gdy je na nich wypróbujemy. Autor zawarł tutaj wiele ćwiczeń polepszających sposoby obserwacji. A jak wypadło wszystko razem?

Po książce spodziewałam się czegoś innego, to mogę napisać z czystym sumieniem. Myślałam, że będą tu zawarte jakieś inne wskazówki jak naprawdę „czytać w myślach”. Jednak w głównej mierze były to przykłady z życia autora. Thorsten opowiedział nam swoją historię a potem mówił jak ludzie odbierają jego występy. Jednakże muszę zwrócić swoją uwagę na fakt, że wiele przykładów  jego życia lub zaobserwowanych u innych pokazują, że przedstawione w książce techniki naprawdę skutkują. 


Czytanie w myślach nie jest magiczną umiejętnością. To  mówi książka.  W miarę czytania zobaczyłam, że ta umiejętność w głównej mierze opiera się na obserwacji mimiki twarzy, gestach, ubiorze, tonu głosu, sposobu wypowiadania się. Sama nie pomyślałabym, że obserwując ludzi możemy zobaczyć aż tyle szczegółów. A właśnie z tych drobiazgów dowiemy się, czy osoba, która jest przed nami jest zainteresowana tym co mówimy/robimy, czy buja w obłokach. Wiedzieliście, że to, jak nasz rozmówca układa ręce, czy się pochyla albo na nas patrzy także zdradza to, jaki on jest? Dzięki tym uwagą nauczyłam się zwracać uwagę na to, jak zachowuje się mój rozmówca, czy na mnie patrzy, jakim tonem mówi. Te umiejętności są jak najbardziej przydatne w codziennym życiu i pomogą „przeciętnemu Kowalskiemu” na polepszenie swoich relacji z ludźmi.


Fragmenty opisujące wszystkie te szczegóły trochę mnie nudziły. Każdy wie, że jeśli osoba chodzi z zegarkiem Rolexa, albo iPonem 5 ma pokaźne pieniądze. Ta sprawa jest oczywista dla każdego. Jednak autor poszedł o krok dalej. Napisał co świadczą o osobie jej dłonie, buty, ubranie. Takie rzeczy są jak najbardziej przydatne, kiedy nie chcemy pochopnie wydać pierwszej opinii o nowo poznanym człowieku. 


Cała pozycja jest pisana prostym jeżykiem, jednak jest bardzo interesująca. Magik używa zwrotów znajomych każdemu człowiekowi. Muszę przyznać, że trochę się zawiodłam na pozycji, jednak nie tak bardzo. Przeczytałam ją dość szybko zważywszy na natłok nauki. Pozycja rozkręca się w miarę czytania i to jest największy plus. Bardziej zaawansowane techniki poznajemy na samym końcu.


Książka jak najbardziej będzie przeze mnie polecana, jednak nie jestem pewna, czy spodoba się każdemu. Sama mam do niej dość mieszane uczucia. Postaram się wypróbować niektóre sztuczki na moich znajomych, ponieważ niektóre rzeczy są warte wypróbowania. Jeśli interesuje cię „magia” to jak najbardziej powinieneś/powinnaś sięgnąć po tę pozycję.


Moja ocena: 6/10


Za możliwość poznania technik Thorstena Havenera serdecznie dziękuję wydawnictwu Studio Astropsychologii

Recenzja opublikowana na:

10 komentarzy:

  1. Heh, te oczka Kendalla mnie przekonały aby tu wejsć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś ma serduszko!
      Wiedziałam, że Kendall mi pomoże <3

      Usuń
  2. Może się kiedyś skuszę, chociaż w sumie wiele rzeczy można po prostu odczytać z mimiki twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hymm ten blog raczej nie dla mnie.Nie lubię czytać książek,poza Anią z Zielonego Wzgóża(Polubiłam lekturę to jest dziwe)
    PS:Mnie też przekonały te oczka Kendalla.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Ci się Ania podoba to może weź PS. Kocham Cię - bardzo interesująca lektura :D
      Kendzio zawsze działa <3

      Usuń
    2. Super blog. Staram się wchodzić codziennie i czekam na następny wpis =)

      Usuń
  4. Też jestem po lekturze tej książki i mam zamiar kilka sztuczek wykorzystać na znajomych, może ich też zachęcę do zapoznania się a tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po powrocie do szkoły (3 dni wolne bo rekolekcje ^^) będę to testować na koledze jednym :D

      Usuń
  5. Nice..
    Haha-na mnie tez zadziałały te jego oczy<3

    OdpowiedzUsuń
  6. A dobra co mi tam zerknę czasami i przeczytam coś z tego bloga,może namówię kol na czytanie, anie na świrowanie:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Chwila dla książki , Blogger